Staatstheater Nürnberg
Home > House > Artists > Emily Bradley

Opera

Emily Brad­ley

Emily Bradley

Singer (guest)

Sopranistin

Emily Bradley studierte Gesang bei Kathleen McKellar Ferguson am Royal Conservatoire of Scotland und verbrachte ein Jahr als Gaststudentin bei Elisabet Erlingsdottir an der Iceland Academy of the Arts in Reykjavik. Zurzeit arbeitet sie mit Rosa Mannion vom Royal College of Music.

Emily Bradleys wichtigste Partien sind Mozarts Königin der Nacht, zuletzt an der Hampstead Garden Opera, und Gilda in „Rigoletto” an der Matchbox Opera. Madame Hertz aus Mozarts „Schauspieldirektor” sang sie in einer Tourneeproduktion der Garden Opera und in der Radioshow „In Tune“ auf BBC 3.

Ihr Debüt am Slowakischen Nationaltheater Bratislava gab sie 2017 mit Blonde in Mozarts „Entführung aus dem Serail“. Am Nationaltheater Pilsen sang sie zuletzt Ophelia in „Hamlet“ von Ambroise Thomas.

Emily Bradley war auch als Solistin in Oratorien zu hören, so in den „Carmina Burana“ in Martinique, im Mozart-Requiem mit der Hastings Philharmonic, im Brahms-Requiem mit dem New College Choir in der Oxford University…

Emily Bradley studierte Gesang bei Kathleen McKellar Ferguson am Royal Conservatoire of Scotland und verbrachte ein Jahr als Gaststudentin bei Elisabet Erlingsdottir an der Iceland Academy of the Arts in Reykjavik. Zurzeit arbeitet sie mit Rosa Mannion vom Royal College of Music.

Emily Bradleys wichtigste Partien sind Mozarts Königin der Nacht, zuletzt an der Hampstead Garden Opera, und Gilda in „Rigoletto” an der Matchbox Opera. Madame Hertz aus Mozarts „Schauspieldirektor” sang sie in einer Tourneeproduktion der Garden Opera und in der Radioshow „In Tune“ auf BBC 3.

Ihr Debüt am Slowakischen Nationaltheater Bratislava gab sie 2017 mit Blonde in Mozarts „Entführung aus dem Serail“. Am Nationaltheater Pilsen sang sie zuletzt Ophelia in „Hamlet“ von Ambroise Thomas.

Emily Bradley war auch als Solistin in Oratorien zu hören, so in den „Carmina Burana“ in Martinique, im Mozart-Requiem mit der Hastings Philharmonic, im Brahms-Requiem mit dem New College Choir in der Oxford University und in Mozarts c-Moll-Messe und dem Requiem von Fauré mit der Choral Society of Prior Park College in Bath.

Beim Wettbewerb Grandi Voci in Salzburg gewann Emily Bradley 2017 den Mozart-Preis und das Grace-Bumbry-Stipendium.

Foto © Pedro Malinowski

Read more

> What's On

> Digitaler Fundus

Top

This site uses third-party website tracking technologies in order to provide and improve its services and display advertisements relating to the interests of its users. Some of the third-party providers transfer data to servers in the United States, which may be associated with increased risk. Details can be found in the relevant cookie settings and in the privacy notice. Your consent is voluntary. You can change your cookie settings at any time.

Further information Data protection Imprint

These cookies are indispensable for the functioning of our website. They are automatically deleted when you close your browser or after a period of inactivity (24 hours).

These cookies collect information on how you use our website. They do not store any information that allows the user to be identified. Statistical data is deleted either automatically within 30 days or after evaluation has been completed, whichever period is longer.